Scent marketing

Spojte vůni se značkou

Scent branding je mnohem více než jen provonění prostor. Je to umění vytvořit jedinečnou identitu značky, marketingu, zacílení a naleznutí té pravé vůně, která značku posílí.

Velmi efektivní může být scent - marketing zejména v prostředí plném dalších smyslových spouštěčů, jako je luxusního prostředí, bohaté osvětlení a ozvučení.

Scent marketing

Okamžité výsledky

Okamžité výsledky

Spokojení a věrní zákazníci

Hlavním cílem jsou spokojení zákazníci, kteří si zapamatují vaši značku. Značku, která voní. Správná vůně může být výzvou pro spotřebitele strávit více času v maloobchodním prostředí či je sem alespoň přilákat.

Exkluzivní vůně znamená silnou identitu značky, vytvoří dokonalou atmosféru pro zaměstnance i klienty a hosty, diferencuje vaši firmu od konkurence.

Více o Air Aroma: propojení vůně a značky

Věda

Více než jen marketing

Čich je mnohem složitější než ostatní smysly. Čichové receptory jsou propojeny přímo s mozkem, konkrétně jeho částí, která je zodpovědná za paměť a emoce.

Vytváří 75% našich denních emocí. Mezi čichovými žlázami, které evidují vůni, a limbickým systém, který zase řídí vzpomínky a emoce, je velmi úzký vztah.

Vůně může mít příznivý vliv na stres, deprese, apatie...zvyšuje také pozitivní faktory, například štěstí, smyslnost, relaxaci či stimulaci.

Stephen Warrenburg (IFF) Gary E. Schwartz (Yale University)

Šířením levandule během pracovních přestávek jsme zamezili zhoršení pracovního výkonu.

Sakamoto, et al, 2006 Oxford Journals | Life Sciences & Medicine | Chemical Senses

Sedmdesát pět procent emocí které vnímáme na denní bázi je způsobeno čichem. Hned po zrakovém vnímání, které je nejdůležitějším smyslem co máme.

Martin Lindstrom | Brand Sense: Budujte silný brand pomocí hmatu, chuti, čichu, zraku a zvuku.