Může vůně čokolády pozvednout prodej knih?

Post Image

Čokoláda...bohatá, krémová, k nakousnutí. A...dobrá k pozvednutí prodeje? Podle nové studie Journal of Environmental Psychology dokáže vůně čokolády vonící v knihkupectví opravdu zapůsobit na chování zákazníků.

Zmiňovaná studie probíhala v Belgii, kde výzkumníci provoněli na celých 10 dnů jedno z mísntích knihkupetcví čokoládou. Pozorovali potom, jak čokoládové aroma působí na zákazníky. V průběhu těchto 10 dní pak zjistili, že zájem zákazníků o knihy se dvojnásobně zvýšil a dokonce trojnásobně více komunikovali se zaměstnanci knihovny, se kterými se radily nad nákupem a kladli jim otázky.

Zajímavostí také je, že autoři studie byli potom schopni identifikovat zboží - knihy, o které měli návštěvníci knihkupectví největší zájem. Díky vůni čokolády se zajímali převážně o knihy píšící o jídle nebo pití, zajímala je však také romantika. Nárůst prodeje byl v těchto částech 40%. Nejmenší účinek měla čokoláda na milovníky kriminálních knih a historických beletrií, kde prodej narostl o 22 %.

Ačkoliv se jednalo o průzkum realizovaný v knižním obchodě, stejné či podobné efetky však můžeme samozřejmě pozorovat i v jiných odvětvích. Čokoláda se totiž skvěle hodí také do obchodů s cukrovinkami nebo třeba spodním prádlem. Nejedná se navíc o jednu univeruální vůni, protože čokoládových fragrancí existuje hned několik. Prostory lze provonět například čokoládovými sušenkami, čokoládovými boby nebo vábivou kombinací Choc Orange.

Komentáře

Rádi přivítáme jakékoliv Vaše komentáře, spamy a urážlivé poznámky však nebudou tolerovány.

Žádné komentáře.

Poslat komentář